Followers

Apr 8, 2016

Kesedaran Untuk Bersedekah

Assalam~
Salam Jumaat,
Pagi Tadi breakfast di salah satu kedai makan area Dengkil
brekfes dgn en suami...
kesempatan kami utk berdua-duaan..wiwit...

Order makan...
saya makan nasi lemak telur mata
1 kuih ketayap
En Suami makan meehun goreng
1 karipap
air milo suam dan teh o ais

pas tu siap tapau karipap 4 biji
banyak tu kan makan...hahaha!

so bayar la....
skali makan semua RM9.50
"tak yah bayar la.. bagi je 50sen"
(buat muka confius)
"ada hamba Allah sedekah RM9..."
so bayar la 50 sen je
"Alhamdulillah.."
abg tu pesan la
"pasni kita lak buat gitu sedekah.."
banyak ke sikit ke..
bukan susah kan.. senang..."

Ya Allah... byk cara kite bersedekah kan..
jgn lupa tu.. duit kite tak sume hak kita..
dalam rezeki kita ada rezeki org lain..

Ingat la kita sesama insan...

Moga saya sentiasa jadi seorang yg sentiasa berSEDEKAH!



8 princes N princess Yg Sweet:

SYANI said...

Betul tu.. sedekah tu senang je sebenarnya tapi kita manusia ni selalu rasa berat.
Semoga makin bertambah rezeki untuk yang bersedakah tu.

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun pernah dpt hasil org sedekah
Masa tu kat toll tak guna touch & go sekali kata pekerja toll tu org depan dan bayarkan. Padahal kakak tak kenal dia pun. Entah siapalah.. Yg pasti org yg istiqomah suka bersedekah..

Miss Layaleya said...

insyaallah.. :)

adyna AB said...

Btl tu Emme, dah lama Tak jenguk Sini , baby pun dah besar ;)

LYAfrina said...

betul tu..sedekah mudah je..tp kdg2 kt y myulitkan..sedekah ats nilai keikhlasan kt..bkn nilai y kt nk bg tu

E'in said...

semoga kite same2 amalkan amalan sedekah.. in shaa Allah takkan sempit rezeki kite sume..

• Ain Cho'in • said...

Ya Allah, bagus-nya kan orang tu. Lagipun dengan bersedekah lah rezeki kita tak kan sempit. Syukuuuur. :)

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

Betul tu sis..=) aina selalu ingat, org kata kalau rasa sempit ber-sedekah lah.. Insyaallah Allah ganda kan rezeki dlm bentuk yg kita x sangka.

Post a Comment

tq 4ur comments~