Followers

Feb 19, 2014

Nasihat Diri Sendiri n Ibu Bapa yg suka marah marah

 gambar tak kene tajuk n cerita hahahaa.. sorry....

Bagi mereka yang suka marah-marah pada anak sendiri kerana sayang dan untuk mendidik.
1. Kita adalah orang matang, anak kita masih tak matang, mengapa yang matang perlu marah pada yang tak matang?
2. Kita orang besar, mereka orang kecil, mengapakah orang yang besar perlu marah pada orang yang kecil?
3. Kita adalah orang yang berpengalaman, anak-anak tidak pernah lagi melihat dunia, mengapakah harus kita harapkan anak-anak kita faham dan selari dengan pandangan kita?
cerita selanjutnya...jom tgk website ini mcm2 tips ada...


pst: latih diri kita supaya tak suka marah marah..skit2 je marah boleh kan...

13 princes N princess Yg Sweet:

norey said...

Betul...dan setuju sangat..

Shark Kay said...

betul jugak tu kak.
jauh perbezaan orang matang dengan anak2anak kecil nie.

D_08 said...

setuju... tapi kekadang kite yang beso ni tak dapat menahan amarah kite..... itu yg tiap tindakan kite ikutkan hati..... kesian anak2 kan?? cik eMMe???

Kakzakie said...

Itulah sebagai ibu-bapa-penjaga kena panjang akal jgn bertindak melulu.
Kalau kita yg dipertanggungjawabkan pendik akal apa lagi mereka yg nak kita didik.
Moga kita beringat selalu sebelum bertindak.

:: Mrs.Eady :: said...

baik :)

mama_saly said...

betol semua tu emme... anggapah karenah ank2 tu sebagai penghibur hati kita...baru takde langsung prasaan marah tu.... :)

Eye_nee said...

Semalam dpt ajar Yana buat Math dlm keaadaan yg cukup sabar menahan emosi...12 soalan BAHAGI siap dlm 30 minit...Yehaaaaaa...horray..horray sis..dpt kawal amarah tu...

:(..tah sampai bila boleh bertahan...Hrmmmm...:(

Putri said...

Kalo boss suka marah2 mcmana pulak????!!!!

Kesuma Angsana said...

yup btl.. setuju sgt !

Fiza Rahman said...

BETUL TU.

mama sara nur said...

assalam
salam kenal dan follow

yuppp setuju sgt,tp marah juga bila anak2 tersilap cuma ikut setuasi dan kesalahan anak2
hanya utk mengajar mereka

Deqla Manjew said...

walaupun belom bergelar ibu , tp deqla sokong dan setuju sgt2..

siti natrah said...

Bukn nk mrh sgt pun ank2 ni,tapi bila duk larang xmkn,tu yg geram tu..pukul gak,tp pukul2 syg jah

Post a Comment

tq 4ur comments~