Followers

Sep 17, 2014

Tangga dan Stokin

Assalam semua rakan blog yg dikasihi sekalian...
Nak citer pasal anak-anak kembar saya...
Citer apa lagi yg best n syok bagi mama, ahahaha...
Sape yg sudi baca.. Silakan.. dan terima kasih la yea...
jgn lupe komen.. komen anda penting, mane tau.. ada masa
saya komen balas pule...

tgk gambar gambar ni dulu...
Anda boleh wat citer skit dari gambar2 ni, hahaha...

 Ni kisah malam tadi...
lepas mandi kan dowang petang tu...
lepak jap dgn mereka... rehat2... nak letak badan yg dah mula rasa sakit bahagian belakang...
tapi tiada istilah rehat kalau dengan Airis dan Eryna...
ada je aktiviti bebas mereka...
mama layan je la mane leh layan...
mula tu Airis bagi stokin suh pakai kat kaki sebelah lagi, 
coz lagi sbelah dia dah pandai pakai sendiri...
datang lak Eryna, minta kite sarung stokin tu kat tangan..bila amik gambar takmo,
malu lah tu, memaling ke belakang...hahahah...

gambar tengah tu Eryna, kalo tgk senyuman dia ni..mmg wat hati mama cair, nak marah pun tak jadi
tgk la aktiviti mereka pas main stokin tu...
kalo duduk dekat cam tu berapa lame je boleh tahan...
mula la aksi wrestling mereka...
bab tangga plak, yg pakar Eryna...
si Adik ajak si Kakak main tangga..
nak naik tangga kene nyusup bawah kapet
puas dah betul2 kan kapet tu...
dah rendahkan, dah tinggi kan..dah tegangkan kapet tu
tetap BOLOS....
Angkat bwk dowang turun, laju je naik...
angkat sowang bwk turun, lagi sowang naik, 
mmg tak de istilah rehat..
puas dah larang...
tu yg sonok bg mereka...
puas juga dah jatuh tuu...
hari cuti adalah hari bekerja di rumah buat MAMA seperti saya
anda pula bagaimana...???

Sekian,

16 princes N princess Yg Sweet:

Eye_nee said...

Tu lah kan sis..umah yg ada tangga2 ni..bila anak umur 1-2 thn ni mmg kegemaran dorang lah turun naik tangga tu...mak2 pulak lah yg penat duk angkat turun...ohhh berwresling jugak rupanya dua budak tomey tu..mcm mana lah yer..selalu siapa yg menang???....

norey said...

hehhehe..tiada istilah rehat bagi mama walau hari cuti kan.....

Kakzakie said...

Tapi kakak seronoklah Me. Kalau dekat boleh kakak angkut dua-dua duduk dgn kakak hihi..
Makin cute makin ligat makin comel. Kalau tak ligat agak-agak Me siapa lagi susah. Lagi tak tidur malam kan. Biarlah mereka membina otak tu:)

Roz Mohammad said...

hari cuti lagi penat berbanding hari kerja..hihi..ku sudah merasainya emme...

Ena said...

hehehe..
ok la tu kan mama
byk aktiviti mama
bila ada twin yg makin bijak dan cergas..
^___^
Ummi pun same je
lg2 anak dah besar ni
panjang akal nye kelain pulak

izzatul azma mohd asri said...

Seronoknya ada twin.. kalau dah namanya mama.. balik rumah tu mana ada istilah rehat kan hehe. ada je kerja kena buat.. tapi selalunya saya kalau dah penat sangat, buat pejam mata je la.. besok besok je la buat :P

lieyalatif said...

heheheeh comel2..terhibur hati tgk gelagat kembar nie....sonok melayan kan emme....ishh impian lieya nak anak kembar...tu dulu mase si miamija kecik2 lieya kembarkan dieorg...mujur gap tak jauh so dpt gak kembar kan dieorg....

tang bolos kat tangga tu kelako tu...ini mcm kene cari safety gate nie...tak main dah karpet heheheeh budak2 bijak panjang akal ade jek projek dieorg kan heheheeheh....

Mar Mansor said...

comelnya si kembar..dah berakal pakai stokin kat tangan..
nak cite yg ank saya baru je buat perkara yg sama gara2 terpengaruh dengan Frozen, si elsa yg pakai sarung tangan tu..huhu

saly said...

Hihii seronokny tngok si twin ni..kalau sy mmg suka layan karenah ank2 sdg mbesar ni..bile dh jadi mama mmg bgini la..hehe siang malam pikiran mmg pd mereka je kan emme..penat lelah tk kita hiraukn..

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Itu lah cabaran untuk mama yang ada twin... :d

Fiza Rahman said...

Memang soronok tgk keletak anak2. Datang time baik, boleh main sesama. Cer datang time gaduh...rasa nak menyinga jer...hehehe...

Memang tak der istilah rehat untuk ibu mcm kita ni emme. Ada jer kerjanya. Rehat pon time tido jer lah.

Adams Ayens said...

comelnye...baik aje dok be2 ek..bila laa mama twins nk jemput mamam ni..Mumy Net n Mama Oya dah lama tggu...

eita said...

best nyer layan anak kembar ...kalau dah kembar gini lah ragam nyer.....ada je keje yang diorang nak buat..

munna said...

Macam ragam anak2 ni.... Walaupun penat tapi menceriakan kita

Ayu azmir said...

best nyer dapat anak kembar... da besar pun... salam perkenalan....

Ibu Kembar said...

hahah memang diorang akan bekerjasama dlm buat hal..my twin memang kuat gaduh...time baik kejap je...kalau adik dok manjat tingkap..siap ajak kakak manjat sama...kalau xbaik siap tolak2 xbagi dekat..alahai si twin kan....penat tp syonok

Post a Comment

tq 4ur comments~