Followers

Jul 7, 2015

Ramadan 20 hari ini: Rasa sayu lak hati ini

Assalamualaikum wbt
Apa kabar semua
lama tak update rasanya...
hari ini cam lapang skit nak update blog
tapi cuma nak tulis skit je...

nak lekat je boleh tak?
hehehe~
Alhamdulillah..puasa masih penuh lagi.. stakat ini
harap penuh la sebulan...
Dan harap juga Allah terima ibadah puasa kita...

Amiin...........................YarabbalA'lamiin..........

Nak tanya la mama n papa yang baca ni, anak-anak kowang camner?
rajin tak sembang-sembang dengan kowang..kowang rajin tak layan sembang anak-anak?
anak-anak kowang suka tak tanye banyak-banyak kali, apa reaksi kowang?
anak-anak Me yg twin tu rajin tanya-tanya kat mama n papa dia...so, Me layankan jela..sbb Me sronok layan karenah dowang...
tetapi... ade juga me TERmarah dowang...
TERpukul dowang...
tapi bile TER TER TER ni Me akan menyesal kemudiannya...
Me akan pujuk dowang..
(kalau anak-anak Me nangis taknak berhenti, Me kene peluk pujuk mereka, baru dowg berhenti mnangis..huhu..)

pst: tak mudah jaga anak-anak kita ni... mereka Amanah Allah, so kita ni lah kene hargai mereka walau apa pun cabarannya... sabar lah pasti ada ganjarannya...Allah lebih mengetahuinya...


Doa untuk anak-anak kita...
buat Airis Azalea, Eryna Azalea, Aurel Adriana
Mama n papa doakan moga Allah lembutkan hati-hati kalian..
sentiasa mendengar kata mama papa..
sentiasa menyenangkan hati mama n papa
Tidak bergaduh lagi antara kalian adik bradik
Sepakat n bersatulah kalian...
Sentiasa hidup dalam iman dan takwa

Buat papa,
mama sentiasa berdoa 
agar ikatan suami isteri ini
berkekalan selama-lamanya...
Sampai Jannah
InshaAllah...

pst: mmg touching minggu ni.. Nak-nak bila dah nak habis Ramadan...Sayang...dan Rindu Mu Ramadan...moga kami jumpa Mu lagi tahun depan...

17 princes N princess Yg Sweet:

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

iryanty ahamad said...

:-(( betul tu..rasa baru awal pose je...

Azura Wawa said...

biasa laa budak2 emme..dorang skang dalam fasa belaja..byk menda dia nak tau..tu yg tak renti2 bertanya itu ini..heheh..pehtu anak pompuan plak..pempaham sudah..hahah

azizah green line said...

hakimi pun lepas mama marah dia dtg peluk pujuk..ala sayunya hati...sedih pula td marhkan diaa

ewanthology said...

anak saya memang dipeluk peluk selalu :-)

tiga lalat said...

salam ramadhan, ;p

E'in said...

mcm e'in kak.. family mmg tahu e'in nie sorg yg pendiam.. so kalau ade masalah ke ape, mmg jarang nak share dgn ibu.. lg 1 sbb e'in dh biase berdikari, duduk sendiri, so mmg jarang share pape dgn ibu.. huhu..

norey said...

sekejap je kan....semoga kita dapat bertemu pada Ramadhan akan datang..

nuyui a.k.a miss YUI said...

budak2 kan kak.. =)

slmt hari raya kak.. wish awal2 hihih

kakyon said...

Semuga kekal hingga ke jannah..

Kakzakie said...

Anak-anak kakak tu dah anak dara pun masih dipeluk-peluk tau Me sebab semua masih suka nak peluk mama dia ni. Tapi kakak rasa kalau dah biasa ia akan berpanjangan walau dah besar mana sekalipun. Sebab kakak pun masih peluk bapak kakak tau (sama-sama dah tua pun).

Rugi kalau tak peluk anak sendiri. Mana tahu dah mati kelak baru menyesal tak guna kan.. kan..Kakak budak kecik yg bukan anak sendiri pun kakak peluk apa lagi anak sendiri.

wahida said...

sekejap betul masa berlalu...dah nak abes ramadhan dah..huhu...

Fiza Rahman said...

Bebudak memang banyak tanya. Tak terlayan dibuanya. Tu yang boleh termarah ☺

aizamia3 said...

bila peluk dak Nuha, dak kakak cemburu.. hehehe..

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

yup... mesti peluk dan kiss at least sehari sekali... itu tanda kita sayang kan dia... dan salah satu tips untuk memujuk dan insyallah, anak akan mendengar kata... anak teman mulutnya macam pop corn... ada je benda yang nak dia cakap... kadang-kadang tu letih juga la...

LYAfrina said...

lya mmg wajib pelik n cium asya setiap hari..esp time nk g skolah n sblm tdo... klo tlewat peluk.msti asya akan bunyi "alamakkkk..hari ni mama lua nk peluk n kiss adik"... hehe

Siti Yang Menaip said...

pejam celik pejam celik.. almost nak raya dah..
cepat masa berlalu..

Post a Comment

tq 4ur comments~