Followers

Nov 24, 2011

Dah tau ke Jenaka ini???

Ada 3 saudagar belayar 1 kapal iaitu Amerika,Indonesia,MALAYSIA.. amerika pun minum araknya yg paling mahal tapi minum sikit lalu dibuang ke laut..Indonesia bertanya,knpa buangkan arak mahal... Amerika jwb,negara aku byk arak.. Indonesia pula hisap rokok dari tembakau yg paling mahal... baru hisap lalu dibuang juga... Amerika pon heran lalu bertanya,knpa dibuang,itu kan mahal.. Indonesia menjawab dgn angkuh, negaraku byk tembakau... kemudian MALAYSIA hanya melihat dari jauh lalu dtg dkt... smpai saja di Amerika dan Indonesia, MALAYSIA membuang Indonesia dari kapal... Amerika pon terkejut.. knpa kau buang Indonesia??? MALAYSIA menjwb dgn tenang,"negara aku terlalu byak Indonesia,jadi aku buang la ..ini baru 1 org..ada 4juta lg jd kuli di MALAYSIA.."hahhahahahaha.. BAGUS,kata amerika …….. =) =) =)
 
ps: Gurau kasar di petang hari, taukah kowang, tak elok kite sebut 'Indon' saja, coz agak kasar bunyinya, so jaga lah hati mereka juga, walaupun mereka tak jaga hati kita...hahaha...

9 princes N princess Yg Sweet:

.: iEyLa :. said...

haha...bijak2.. :p

nuyui a.k.a miss YUI said...

pestime bc ni..kelakar!! hakhak.

.::: Princess MOMOY :::. said...

dah pernah baca
tapi yang tu ada 4 orang -malaysia, indon, us dan bangladesh
bangla yang dibuang
sebb byk sgt

eT said...

xyah kata panggil indon...lawak ni jugak bisa mengguris hati mereka...huhu...btw...mmg lawak..:p

miezaniera said...

hahaha mmg kelakar... bijak2..

cheqna said...

hahahahahaha

Mama Gee said...

derang mmg tak suke kalo kita sebut indon...
tp dh terbiasa dan mudah nk menyebutnya...hik3

rienduan said...

mmg dorg serumpun ngan kita...tp bengang gak bile ada yg x tau makna serumpun.ada benci m'bnci...ape arr..

.::: Princess MOMOY :::. said...

itu la
serumpun hanya manis di bibir mereka jer
tak suka bila org kita asyik ke sana melancong
mengkaya kan mereka yang tak tahu kenang budi
haishhh

Post a Comment

tq 4ur comments~