Followers

Feb 3, 2012

Tazkirah Jumaat: STOP Minum Berdiri

Mengapa Rasulullah SAW melarang kita minum sambil berdiri???

Ternyata secara perubatan, dlm tubuh kita terdapat penapis sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke kantung kencing, boleh mnyebabkan penyakit kristal ginjal.

Subhanallah, tiap perintah dan larangan Rasul pasti bermanfaat bgi umatnya!
Terapi air putih : JANGAN LUPA BANYAKKAN MINUM AIIR MASAK..

1. Minum 2 gelas air setelah bangun tidur dpat membersihkan organ-organ internal.
2. Minum segelas air 30 minit sebelum makan dapat membantu fungsi seluruh pencernaan + ginjal
3. Minum segelas air sebelum mandi dapat menurunkan tekanan darah
4. Minum segelas air sebelum tidur dapat mencegah stroke + serangan jantung


14 princes N princess Yg Sweet:

nuyui a.k.a miss YUI said...

bgus entry ni kak..

p/s: jemput join..snng aje..huhu.. http://nusha1706.blogspot.com/2012/02/contest-duit-vs-mimpi-by-yui-eza.html

tq sis~

eMMe said...

@nuyui a.k.a miss YUI orait yui, tengs...

cheqna said...

kena amalkan ni
thanks dear =)

.: iEyLa :. said...

hurmm..sblm tido minum air dpt cegah stroke..tp boleh hasilkan eye bag..
pilih mane yg lebih baik.. :)

eMMe said...

@.: iEyLa :. oh ye ke, patot la, mata akak eyebag huhuhu...

eKa said...

alor lor lor... majuk pulak dia...eka salu je jenguk blok emme la.tak caya cer check entry sebelum ni. kan eka ada komen...ececey...sedaya upaya tunjuk bukti ni... eheheh...ada la emme...kalu eka tak drop komen pun mesti eka jadi seilent reader.i salu mengikuti perkembangan u tau...ehehe


emme percaya tak eka manusia yg tak suka mkn air kopi + teh semua tu.melainkan air susu + air masak...suuuka air masak

shila ariff said...

thanks for the nice & good info!!!...

Eye_nee said...

bagus ni sis...manfaat meminum air ni mmg bnayak sgttt kan...

Mama Gee said...

errrrr...selalu gak terbuat ni...hik3

-gedek! said...

sambil berenang minom air, macam mana?

~~AzaLea~~ said...

selalu gak sy wat perkara kurang sopan ni~~~~

yannie bunny said...

emme, nk out of topic sat.

awk jadik ke nak pati delima? sy nk p beli esok ni. kalu awk nk sy belikan skali. nnt kita fikir cmna nk pas kt awk eh. hehehe.

eita said...

benda yang di tegah ni lah yang orang suka buat kan....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

saya pun dah ajar anak2 tak minum berdiri

Post a Comment

tq 4ur comments~