Followers

Sep 22, 2010

Mood Raya Saya~

pinjam kat my dear Google

Masa Puasa, kita wajib menahan diri dari makan dan minum dan dari segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai terbit fajar hinggalah terbenam matahari. (cewah! mcm ustazah sat)

Masa Raya, kite wajib makan! macam2 la makanan yg disediakan, yang kita masak, biasa kaum perempuan lebih sibuk di dapur, bukan dapur je, ruang tamu, luar rumah skali pun, kite sibuk gak, rasa nya kalo tangan sendiri yg buat puas hati kot, hehehee...

Masa Raya inilah macam2 makanan yang akan masuk dlm perot kite, segala rendang pedas, tok, nek, mak, lemang jagung la, ketupat palas la, nasi impitla, tu belum lagi juadah nasi beriani la, nasi tomato la, nasi ayam la,

Kuih Muih, Kerepek-kerepek

mau gendut juga la badan tu kan, elok2 nak turun berat badan, dah naik balik berat badannya...camner tu? sape nak jwp? sendiri tanggung...

Seperti yang lain juga, selepas tetamu pulang, kami akan beraya ke rumah sedara mara yg berdekatan, masa ni, mmg tak larat dah nak makan, control2 je, tapi badan tetap naik juga...

Coz perot ni lain mcm skit, mula laa…sakit2! Mcm nak beranak (mcm ner sakit nak bersalin? Tak penah rasa…) heheheheh

kalo org lain, belasah...!!!

Open House?! Tok sah ckp la, dah dapat jemputan dah,

Majlis Kahwin lagik?!

Makanlah utk kesihatan, bukan makan sampai kenyang

12 princes N princess Yg Sweet:

Eye_nee said...

Mkn la apa yg patut..bukan selalu pon kan...cuma pada2 la...

JUE said...

lomang oh lomang... Aku merindui mu... hahaha

cheqna said...

baru balik dari opis house...
hehehehe
just makan eskrem je

eMMe said...

sis Eye Nee...tak semua org leh makan patot..melahap lagi ada...hahahaa...

eMMe said...

akak Jue, suke lomang? akak beli lomang, saya buat rondang, hehehehe...

eMMe said...

Cheqna, tauuu...baru BWalking blog anda...kenyang ke makan eskrem je? hehehe...diet ekkk....

fikaryna said...

selagi selera..makan la..nanti dah x selera..makanan sedap pun x dipandang..huhu..

eMMe said...

betul tu ryna, tapi takleh layan sgt selera tuu...tak beria2 sgt la, mmg suke makan..tapi tu la...cut skit la...hehehehe...

alynchoongjr said...

kak emmi ku, bile nk wat open houzz. ngeh3. muke tak malu. =p

eMMe said...

akak wat close house je alyn, no budjet syg, tapi kalo mau dtg habaq la kat akak, mai je....lyn dtg, akak open d door 4u la nnt...hihihi...

Ena said...

ena suka rasa semua juadah tapi setakat rasaa aje la tak amik sampai penuh pinggan..

eMMe said...

aa'ah...patot la badan Ena kecik comel je...juz rasa2 rupenye...hihi..

Post a Comment

tq 4ur comments~