Followers

Aug 24, 2010

Kasih Sayang Saya Pada Mak


(licin pinggan ayah, pinggan di sebelah tu tak luak n tak sentuh lagi, rasa seronok berbuka sama mak n ayah tak hilang lagi..byk sgt lauk, tak tahu nak makan ape..hahaha...)

SEMALAM kan saya MC, risau dgn kondisi diri, pagi2 tu saya ke Klinik,
utk check darah n jumpe Dr, syukur saya tiada suspek denggi, cume kurang air
Dr saran supaya saya banyak kan minum air, cam tak bagi puasa jea...

BALIK dari klinik, saya terus call Mak, bila sakit, bila rindu, bila tringin nak makan masakan mak, baru ingat Mak, baru call Mak, hahahaa...
Tak sangka mak n ayah datang umah anak perempuan sowang dia ni...manja betul...

SEMALAM juga saya sepatutnya rehat n tido, tapi tak boleh, tak sampai hati tgk mak sowang2 kat dapur, lalu saya dtg membantu n tolong ape yg patut,

Tolong Blend Cili utk wat Rendang Ayam
Tolong kupas bawang untuk wat Sambal kerang
Tolong tumbuk Ketumbar utk wat Gulai Pindang
Tolong blend tepung + santan + gula utk wat puding roti
Tolong bancuh air stoberi + susu cair utk minuman berbuka
Tolong basuh pinggan pas makan
Tolong mcm2 TOLONG La....seronok la tak terkata...mr.HuB pun seronok kan yang...lama tak dpt suasana begini...haii....ilang penat ilang sakit berganti SUKA...

GEMBIRA saya dgn kehadiran Mak Ayah, rasa nyawa dah bercantum kembali
rasa sihat je badan
hilang demam serta merta.

RASA sonok kalo tinggal dgn mak, tak la sakit lama2 begini
manja kan...walaupun dah besar panjang...
apa buleh buat, anak mu ini RINDU dgn air tangan mak nya yg satu...
KASIH Ibu tiada tolok bandingnya...
Sayang Mak!

16 princes N princess Yg Sweet:

cheqna said...

eleh
ngengada la tu =)
tapi memang pun..besh kan bila berbuka ramai2

eMMe said...

huh!
ada nada jeles disitu..
bukan ape cheqna, ubat yg paling mujarab adelah masakan ibu, hahahah! mmg me rasa sihat ari ni...lagi pun, tak ramai bradik, me, mr hub my parent, adik2 yg lain, memasing ade agenda mereka...

Eye_nee said...

Amboi anak manja dia ni...siap mak dtg tgk dia..siap masak bagai-bagai jenis lauk pauk lg..itulah kasih seorg Ibu kan..sanggup buat aper jer tuk anak.....anak?????? bole ker buat cam tu....hmmmmmmm

Ena said...

seyes jels nie..
sbb dah lama tak meraa masakan mak..
apatah lagi puasa.. huhu..
sedih,,
lambatnya raya.. nak balikkkkkk..

fabulous.farah said...

huhuhu..balik kg haritu makan air tangan penjual kat bazar jer=p

eMMe said...

Sis Eye Nee, ofcoz la...me akan buat ape saja utk Mak, kalo mak tak sihat, nak jaga n masak utk dia, cenne dia masakan n jaga me...Insyallah...

eMMe said...

Ena, erhm..lame lagi tau raya...kampung Ena mesti jauh kan...sabar je la...

eMMe said...

hahhaa...farah, tapi kalo sedap tak mengapa... kan....

anita_hanapiah said...

besa 2 kita bila sakit mst teringatkan mak ayah kita..dulu kalo time xkawin bleh suka2 hati nk blik umah mak..bila dh bersuami lain sikit la...sedihkan...berbuka ramai2 mmg best..byk je mkn..selalu ber2 ja boring gak..

jesnita_ns said...

WAH!..MERIAH MENU BERBUKA ME..HUHU..

eMMe said...

meriah dan bersepah atas meja la apai..hahahaa.....

eMMe said...

yea anita, kalo dah kawen nih, rutin harian berubah la kan...kita lak amik alih tugas mak kita, kalo ade anak2 nnt..lagi kene pandai main dgn masa...kan..kan...

SHIMA said...

wah,bestnyaa.....moga cepat sembuh emme... minum air 0 byk3 n cepat3 dpt bb...ekeke

BUYEN said...

hahahahah sik manja lg tuh
ermmm yo laaa anak gadis soang
sok akk n anylies camtu gak kot...
hahahahah

eMMe said...

shima, tu la, ingat same cam doc pesan, erhm..nak baby, sape tak mo kan..doakan me yea...

eMMe said...

kak nink, alaa..masih byk waktu utk tambah bilangan anak lagi...Insyallah Kak Nink, same2 doa....

Post a Comment

tq 4ur comments~