Followers

Mar 14, 2011

Sesiapa ade Petua tak?


Assalam

kenkawan ade petua tak camner nak hilangkan

bau keti? kalo omputeh ckp 'armpit'

tau keti tu shortform bagi perkataan ape?

hahaha..kalo tak tau...cari la sendiri

ade petua , kalo nak hilang bau keti tiap kali mandi gosok keti dgn kepala lutut, haaaa~ camner tu gayanya, hahaha...

ade petua lagi, gosok dgn belakang tangan, bukan telapak tangan ek...kowang faham kan...

ade petua lain tak? yg mujarab la

leh share dgn saya.

terima kasih jasa kalian kukenang jua.

37 princes N princess Yg Sweet:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

selalu amalkan gosok dengan belakang tangan tue..lepas mandi jangan lupa pakai deodorant....

xpun pakai bedak ubat keti yang serbuk tue..kompom ilang bau...bekas plastik kaler putih bedak tue...ala wa lupa plak nama ubat keti tue...

My Little Diary said...

salam,
saya takder petua apa2 pun,
hanya pakai deodarant jer.. hehe

Ena said...

ena tak pernah cuba petua ni.. org kata masa mandi jgn sabun keti tu.. tp gosok dengan air jer..

tp ena biasa guna deodorant jekk.. hehe.. tp kalo tak pakai pun tak bau.. pemakanan kita mempengaruhi bau badan juga.. elakkan makan or kurangkan penggambilan bawang putih or mende2 yg berbau kuat..

eMMe said...

dak purple~wa ingat, Hibka kan...terima kasih...

eMMe said...

MLD~deodrant ape brand?

eMMe said...

Ena~ ye la kot Ena, malu nak ngaku, hahaha...tQ!

Nigina said...

ko beli lah deodoran amway.. boleh tahan 48 jam.. akak dah dealer dia.. wah siap promote lagi.. akak jadi dealer ni sebab deodoran dia.. ada kawan akak dia pakai deodoran setahun tak habis2.. bebas alkohol... ada dorang buat demo.. hilang bau putih tu...

makdara TERdiva said...

tp kdg2 ade gak deodorant yg dipakai tp masih x leh ilang bau keti..kan?kan?

apa2pun pemakanan kena jaga..kalau byk mkn bawang..kompom leh geng dgn "abangla"..hehe!

Ogy said...

ngeee...lupa lak nk periksa keti mama ade bau tak..adoi....
petua tak tau...tapi kalo gosok dgn limau nipis ok tak ek? bau limau je nannti...


** tapi...mama suke bau keti hubby....seksi baunya,,,hik2..

munna said...

petua kak munna


pakai deodorant je emme....

eMMe said...

Nigina~sis, brape harga dia? amway bagus kan....

eMMe said...

MDT~ isk takmo la geng dgn dowang, tu terlampau tu sis bau dia ghaw2!

eMMe said...

ogy~same la kite sis, hehehehe...aummm~

eMMe said...

kak munna~ tatau dah pilih diodren pe, banyak yg tak serasi dgn keti kan..kan...

Umie a'iesya said...

kak emme :gosok dgn limau kasturi...ataupun pakai bedak HIBKA..tu memang khas tuk ketiak...mmg bagus wooo!

eMMe said...

hibka kan sya! okey, akak cari nnt...tengkiu!

a.samad jaafar said...

eMMe.. ada sedikit mase dulu mE agak slow berblog..ngape ye.. sibuk ye ?

err.. petua ye..belahkan buah limau atau lemon dan sapukan pada ketiak selepas mandi bersih, sapukan beberapa kali sehingga kering supaya tiada bau yang keluar lagi. cuka juga boleh digunakan jika tiada limau. IsyAllah bau ketiak yang busuk akan hilang buat selama lamanya. tak perlu beli deodorant.

eMMe said...

yop Mad~ tak pelu beli deodrant pulak, hahahaa...ade yg suh pakai, yop suh me beli limau @lemon ye, lagi save yak,

* yop, aa'ah busy laaa...hehehe...

jesnita_ns said...

mE..setakat ni 2 petua tu le yg aku tau pun..sama mcm ko cite tu

Mrs Nageb said...

bakper eMMe?alah tabur ngan bedak bebanyak jer..huhu,takpun taruk deodarant sebakul..kui..kui :)

eMMe said...

apai~ aa'ah...tu je la aku tau, tgk petua org lain nih, hehehe..

eMMe said...

Mrs Nageb, sabau jela....kot2 nak sponsor bedak johnson& johnson, ke...hehehee...

Eye_nee said...

Akk tak tau pulak petua2 nak ilangkan bau keti ni...akk bantai bedak babyjonhson jer..

Dilla Ady said...

dua2 petua tu pun dilla tau leh ilangkan bau keti nih..

ade yg kate rajin2 sapu ngan tawas..cam kite cuci muke tu ha..

MIZZ SUE (ASAMGARAMGULA) said...

YANG TAU JGN MAKAN MKNN YG MAKHRUH..MCM BWG PUTIH,BELACAN

::Mamalyna:: said...

ada petua cam sapu ngan ptgan limau nipis ngan lemon.. tp jgn gosok beria, terluka nanti, nangis dalam bilik air... tak pasal2 kena mengepak ketiak plak, ehhee

eMMe said...

sis Eye Nee~lame tak pakai bedak kat keti la kak, hehehhe..tQ

eMMe said...

dilla~ lame tak gune tawas, last mase belajar dulu...tQ!

eMMe said...

mizz sue~ tak cedap la masak tanpa bawang n belacan, nak wat camner.....hehehe..i try la kurangkan ke, boleh?TQ~

eMMe said...

mamalyna~ hahahahhahaha! lawak lak, dok mengepak dlm bilik mandi, hahahaaa...kelakar, leh bayangkan tQ!

TWEETY BERT said...

petua saya lak kan... buh daun pandan tetipa malam sebelum tido.. haha mesti wangi gilak haha

Lina Rahim said...

pun penah baca jugak dalam blog nak hilangkan armpit odour gosokkan limau nipis/limau purut. bau hilang & underarm pun jadi putih

DIDOT said...

aku pkai deodorant jek..heheh..;P

fatenton said...

cuba jgn pki deodorant.. cuba lepas mandi amalkan letak losyen baby.. faten tak pki deodorant.. faten letak losyen je.. wangi spi petang tau..

Mannja said...

yerkkk..nsib bau keti ku wangi ~

ratusiput said...

gosok tiak kat pale lutut tu sambil slawat 3 kali...buat tiapkali pas mandi.tu petua arwah moyang ratu...mmg jd amalan...nk moden ble pakai deodoran tawas...ade jual kat kedau ubat cina (sengseh)...tp sebenarnya kalau tiak bau ni...kena rajin2 detoks...bila badan mudah bau makna...byk bahan toksin dlm badan kite...

inibelogqayyummama said...

Salam Perkenalan..

cuba try gosok ngn pucuk daun jambu batu..InsyaAllah... Jgn sental pki daun yang tua..takpasal2 ngn keti2 skali melecet..

Post a Comment

tq 4ur comments~