Followers

Jun 25, 2012

Berita Menarik Hari ini~

Wanita dibelasah pengemis selepas beri sedekah 


Niat baik seorang wanita yang menderma 50 sen kepada lelaki bertongkat yang menyamar sebagai peminta sedekah bertukar tragedi apabila dia dijerut leher dan ditumbuk di muka sehingga pengsan. Bukan sahaja itu, telefon bimbit dan wang tunainya turut disamun pengemis terbabit. Kejadian berlaku kira kira jam 12.30 tengah malam berhampiran Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Hang Tuah.

p/s : Alert kepada orang ramai, jangan cepat percaya kepada pengemis yang berkeliaran. Banyak yang menyamar. Sehinggakan ada yang lebih kaya dari kita sebenarnya. Terutamanya pengemis warga asing.


pst: isk2... macam macam berlaku skrg ni, nak bagi sedekah pun boleh kene belasah... huhu.. nak sedekah pun kene berhati2 skrg ni... huhuuhuu...

23 princes N princess Yg Sweet:

Mama Gee said...

laaaaa pulak...............adoii............susah lo ini macamm.....

LoVEaQshA said...

Ish mmgla kna alert skrg nie kan..

Mcam aritu pegi mkn burge bakar dekat wgsa maju masa tue da dkt pkul 10pm,tetba ada sorg budak lelaki umo lam 13/14 datang mntk derma knonya dari uma ank yatim kdah..
Yang peliknya lau bkn ada ejen or niat xbaik mcm man anak yatim bole mntk derma malam2,seorang diri dan bukannya arif ttg kl pn lau btlla dia kata dia dr kdah..
Satu kes lagi,muka cam bangla tapi dtg mntk derma dekat uma untuk pembinaan sekola pondok dkt jb..yang geramnya ada sesetangah tue siap tetapkan jumlah duit bape kta bole derma,lau stkat singit dua dorg xmo..(lg mare siap picit loceng uma lau kta xkua dr uma..
Sekarang sume nak cepat kaya wat cara cmni erk..
Eh terlepas marah kat cni plak,hihihi sory yer kak..:-)

eMMe said...

@LoVEaQshA eh! takpe akak suka... hehehe... hope lega la skit kan..dah luahkan kat sini, heee...

Kyra said...

la camtu pon ada..jahat sampai camtu sekali..tu la sekarang ni..nak tolong orang pon takot..tak pasal2 yang betol2 susah pon orang anggap jhat @ sindiket ja

kakcik said...

Nak buat baik pun susah, kan? :(

Kakzakie said...

Macam-macam sekrang nie Me. Sebab itu kalau nak derma pun kena hati-hati agar tidak mengguris dan membahayakan diri.

anisalya said...

bahaya jugak. niiat baik dah jadik lain kan. teruk betul manusia sekarang ni.

eelobor said...

mcm2 taktik skrg nie..... kekadang dlm kita berhati2 pun boleh gak terkena tu.

Craziest Photo Collection said...

The destiny of any nation at any given time depends on the opinion of its young people, those under twenty-five.

wahida said...

adoi la..baik la kita sedekah kat masjid jer...

-Sara- said...

tetengah malam patutlaaa..memang dasar penyangak tol!

norh said...

teruk betul kannn...

ellynadyra said...

tak pasal2 kena belasah....ciannya niat murni di balas begini

eB said...

uish nauzubillah mizalik.

inazamri said...

kalau la dapat tau sape pengemis tu...eeeee rasa nak cincang2 je.kita buat baik dibalas mcm ni pulak.Tengok kat blog mazidul ramai warga asing jd pengemis...pendptan lumayan lak tu...lepas terima duit bole pulak mkn sedap2 mahal2.

ieda said...

x ada yg selamat dlm dunia nie
cuma kena perlu berhati2 ajelah
huhu ciann

ratu siput said...

tau takpe kan takut.bebaik niat baik nk sedekah jd takut dah...

erienz said...

ada jga manusia mcm nikan....tp x mustahil...dah nk akhir zaman...

MulutPayau said...

Assalamulaikum dear....

Rindunya nak datang sini....semoga sihat ya..

Adoiiiii siannya....mmng kena hati2...

eita said...

jhtnyer..sekarang ni nk g mana2 pun rasa takut.niat nk buat baik..naya bdan plok..sian

Uncle Jonni said...

tu bukan pengemis... tapi pemeras... huhuhu

Lina Rahim said...

zaman sekarang nak buat baik pun takut

My Little Diary said...

apa lah nak jadik dgn dunia sekrng ni...
sgt sedih... :(

Post a Comment

tq 4ur comments~