Followers

Jun 19, 2012

Kisah Sedih Beli Popia semalam~

Semalam adalah hari puasa saya yg ke 5.. Alhamdulillah...
Semalam saya sibuk BW blog kawan2 saya... singgah la jugak blog
Zana Adieyza beliau ade citer pasal popia sedap kat UNITEN dari minggu2 lepas lagik
sehingga la minggu ini ade komentors cite lagi pasal popia...tu yg buatkan saya teringin sangat
untuk mencuba merasa n menikmati... terus saya call Zana Adieyz tanya kat mane popia UNITEN sedap tu...
perasaan saya sgt excited, tak sabar nak belinya.. serta merta saya remind Mr HuB pasal popia tersebut..

Sesampainya kami berdua di tempat Kakak jual popia tu.. pelanggan dah ramai... beransur ansur pelanggan datang dan pergi bersama popai masing2,
tinggallah saya berdiri di depan meja Kakak Popia Sedap tu...
Datang lagi pelanggan lain...dapat dulu popia
Lama saya terpacak depan Kakak tu..dia wat tak nampak pun
Tanya saya pun tidak...
datang lagi pelanggan... dowang dulu gak dpt...
Mr HuB dah 2 -3 lalu.. saya still tak dpt popia saya...
(muka saya dah berubah..) bengang pun ada gak!!
Kakak tu tak pandang saya pun..
Lama saya di situ..
Last skali saya bagi duit RM2 kat Mr HuB buat bayar popia
Saya terus blah dari situ...(bengang giler)
Hati saya dah mula menangis...

Tak lama lepas tu terus saya melintas jalan utk ke kereta...
Masuk je kereta
saya terus........
Huwaaaaaaaaaaaaaaaaa (menangis) semahu2 saya...
Ya Allah! saya betul2 terasa dgn kakak popia tu
sedih kenapa dia buat kat pelanggan dia yg buyung ni camtu
tau la dia dah ramai pelanggan tetap
kenapa saya dilayan begitu

Maaf la, saya dah rasa popia kakak
tak sedap! Indah kabar dari rupa...
Saya tahu kakak tak ikhlas bagi popia tu kat saya...
Mr HuB pun ckp.. kakak tu cam taknak bagi popia tu kat Mr HuB...
dia cam nak bg kat pelanggan lain yg dtg kemudian... nape wat cam tu Kak!!!??!!
Kenapaaaaa!!!?!?!?!

Sedih teramat sgt semalam.... takkan lupe sampai bile2
saya takkan pegi beli kat kakak popia tu lagik... 


 pinjam popia Zana Adieyza hehehehhe~

30 princes N princess Yg Sweet:

AisNy said...

mmm... mengidam yer... huhuhuhuhu...

Zana Adieyza said...

ala, ciannya dia.... nape jadi mcm tu sekali?? peliknya.. selalunya akk or abg tu layan ok jer..

yunk, mmg x sedap ke or sebab emme dah terasa hati sangat2 dengan akk tu?? serba salah lak jadinya ni..

zana pun pelik nape pulak tetiba akk tu mcm x nak jual kat emme & husband.. motif akk ni?? nnti zana gie beli popia zana nak bgtau kat akk tu la.. cian emme kan..

xmo sedih2 yer yunk.. nanti free kita calling2 k..

Mama Gee said...

lorrr nape dgn kakak tu...
lain kali emme jgn diri diam2 je..
jerit kuat2 skit.. "akak saya nk popia 10!"
br dia akan pandang kot...huhuhu
rabun tul kakak ni...

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..cian lak bc citer akk ni..takpe, t beli mini popiah dgn yui ea.. t nk update promosi kenal2an..hihi.

♥MAMASYAZA♥ said...

errrmmm kenape boleh jadik sampai camtu. pelikkan. tapi akak penah jugak terkena kes camni. kita berdiri terpacak depan dia, siap bagitau kita nak nasi lemak pun dia tak pandang, tarik muka lagi adala. jgn harap akak nak pegi lagi kedai tu.
sabar ekkk emme. byk lagi popia yg sedap kat tempat lain, tak yah lagi beli kat org sombong camtu

Rosmawani♥ said...

Eh kekadg mungkin mood kita mgndung org xmo layan.. Ros biasa kna kak.. Mmg nangis dan yang teingin jd xteringin lgsung nak mkn.. Sabar ye kak... Jgn sedih2, nnt baby pun sedih tau :)

Fieza Sani said...

eMMe : ish,kalau saya pun bengang..kita datang dulu,terpacak depan kakak popia tu, dia boleh buat2 tak nampak pulak..erm,kalau husband saya sure dia dah ajak blah dari situ..tak yah le beli ngan org sombong cam tu..

eMMe said...

@Zana Adieyza takpe...dah tak sedih dah.. i'm okey... tah la zana, bile dah kene camtu..hilang selera terus, hehehe...

eMMe said...

@Mama Gee mood smalam down terus kak, nak jerit pun tak berdaya..huhuhu...

eMMe said...

@nuyui a.k.a miss YUI alaaa... bestnye... hope lagi sedap dari kakak tu, hihihi...

eMMe said...

@♥MAMASYAZA♥ tah la kak, nape kakak tu takmo tgk saya semalam.. buruk sgt kah saya ni...huhuhu.... takpe la kak.. dah okey dah..tak sedih2 dah, heeee~ tengs kak!

eMMe said...

@♥ ROS ♥ kite dtg bwk rezeki utk dia, tapi kok dilayan bgitu... smalam sedih, ari ni tak mo ingat dah sedih semalam, huhuhu...

eMMe said...

@aquagugurl takpela dear, biar la kakak tu buat adik begitu, huhuhuhuuu....

Reena Kamarudin said...

kesian awak. sabar eh.

nazayiena said...

Macam kes Kak Nurul beli nasi briani tu pun jugaklah nie,kak Nurul siap ckp awal2 berapa nak beli tp penjual tu layan dulu org yg dtg kemudian,macam pandang kita nie tunggul je.
Kak Nurul dpt rasakan perasaan Emme masa tu camne.....

eMMe said...

@Nazayiena thx sis.. i'm ok now...

eMMe said...

@Reena Kamarudin tengs... its ok!

Unknown said...

lor kesian... tak menghormati org betulkan.. sabar emme sabar

Kakzakie Purvit said...

Kakak sedih bila ada peniaga bangsa kita yg tak pandai buat marketing strategik. walau dah ada pelanggan tetap tak rugi kalau dia layan pelanggan baru.

Strategi sykt kena jaga sebab pelanggan baru mungkin akan kenalkan kita pada pelanggan lain. Yg dah ada maintain yg baru dijaga baik baru meletops..

Jgn sedih-sedih Me... dah rasa dah oklah tu. Tak sedap pun ye.

m@m@yAyA said...

Ala ciannya kat ibu mngandung nie,jgn cdey2 kak nti twin pn cdey..
Apala punya peniaga teruk sguh,mak buyung dia wat xnmpk jer..lau zura mmg da kasi sedas jer time tue..
Dah xyah mkn lagi popia benyek dia tue,bukan sedap pun..

.::WaNiE::. said...

eiii kenapa buat org mcm tu, tak baik..patutnya first come first serve laa

Myra Jay said...

Ala siannya..
Nape ek?? Adakah kakak tu tak perasan?

Ena said...

alahai.. ciannya.. tak pe.. mesti len kali emme akan dapat popia yg betul2 sedap.. sabar ekk..

SSulieana said...

alalala...sian kat baby twin nak mamam popia...su pun pernah kene gak tau...masa tu lagila su dukung auni nak beli apa x igt dah...punya la terpacak lama org lain dtg lmbt tp dpt dulu...terus la su sound org yg meniaga tu...wakakakak...su respect kat peniaga2 yg buat sistem beratur untuk nak beli pape...kan sistematik...

Eye_nee said...

Faham perasaan kamu ni sis...sabar naaa....janji dah merasa popia tu kan...

Bazilah (^0^) said...

alaalllaaa kesian nye. jgn pegi situ lagi sis huhuhu. mmg x berkenan betul org gitu, ptt ikut turn la kan. xpelah at least dpt gak merasa kan :)

Rose said...

emme..kalau kena kat aku..confirm aku sound direct je..'kak, sy pun ada duit nak beli ni..xnak layan ke??'pastu terus blah...xnak aku mkn kedai org camtu...

aku hanya suka 'popia crispy' shj..

qaseh johanna said...

emme..terasa pulak mak buyung ni..awk xbercakap,akk tu xtaw la nk byk mna.. dh2..perasaan ibu2 mengandung je tu..xmo sedey2.. cian plak dgr cite mak buyung sorang ni... cool ok.. :))

Unknown said...

kesiannya akak..kesian lagi baby twin akak.. huhu ke dia jeles akak yg mak buyung ni.. eee sakitnya hati! jangan pegi sana lagi tau kak.. jangan mengidam sgt tau..xbaik utk baby

sal ya said...

pttnya bila dah lama sgt tggu, emme ckp la,kak tak nak jual kat saya ke? ikhlas ke tak meniaga ni? kalau tak nak jual tls je ut pelanggan setia je.

Post a Comment

tq 4ur comments~