Followers

Jun 5, 2012

Suka tgk baby berenang...



Kami tertarik menonton video yang berdurasi 3:11 Boleh tgk video di: SINI minit dibawah yang menunjukkan bagaimana angkasawan pertama negara Dr. Sheikh Muszaphar Shukor dan isteri beliau Dr Harlina mengajar anak mereka,Sophea Isabella (Bella) teknik-teknik berenang dan menyelam

Tidak seperti di barat, di Malaysia jarang sekali kita melihat ibubapa yang meluangkan masa melakukan aktiviti sebegini.Tambahan pula mentaliti segelintir ibubapa dalam masyarakat melayu mereka menganggap aktiviti ini terlalu kejam untuk dipratikkan kepada bayi yang baru bulanan usianya
Tetapi mereka tidak sedar,kajian menunjukkan ianya memberi implikasi positif kepada bayi dari sudut tindak balas, tumpuan, kepintaran dan kecerdasan, tabiat sosial, keyakinan diri, kebebasan, serta mampu menangani situasi di luar jangkaan di masa hadapan

Sumber: En Nakal.com

16 princes N princess Yg Sweet:

Nigina said...

beshnya... masalahnya akak pun tak pandai berenang kakakakkakakaka

yannie bunny said...

sy br tgk blog dr halina smlm. mmg best! ;)

♥ ROS ♥ said...

Tu lah.. Mmg best :) tp byaran mesti mahal untuk kelas... Hihihi

♥ ROS ♥ said...

-jom exchange link :) rizaros.blogspot.com

erienz said...

nk ajar anak berenang, masalhnye mak bapak pun x pndai berenang...huhuhu...tp mmg terbaiklah dr.halina dan suami ajar anak berenag masa bby lagi...

nuyui a.k.a miss YUI said...

teruja tgk anaknya pandai .. siyes!

Mama Gee said...

kalo ada anak nk suh mr B ajor berenang...
mama leh berenang atas katil jek...hahahaaha

rieda_ffya said...

hhee...kite sendiri xtau berenang..tp mcm kes ni la..kite rase takot ape effect kat baby..sy suke tgk dr negatif side..lemas ke hape..heee

Salmiza said...

Mslhnya kite x pandai brenang...tp suami pandai..so kite blh tgk aje la dia aja..opal br pandai rendam kaki dlm air je..hahaahaha

MulutPayau said...

memang bestkan...suka tengok !!!

ainnoraini said...

seronok jer tengoknya tu kann..
kakain pun tak pandai berenang...

.: iEyLa :. said...

pandai baby tu kuak kaki die naik ke atas..
adik pon klu masuk sure tenggelam..hihi

Zana Adieyza said...

zana x pandai berenang.. so kalau ada rezeki ada anak nnti, nak jugak masukkan dia kelas belajar berenang..

Nazayiena said...

Waktu lahir dah msk air,bila besar skrg nie lglah x takut air nak berenang...

qaseh johanna said...

nnt emme ajar la ank berenang ea.. :))

Siti Nursyuhada said...

comell..................

Post a Comment

tq 4ur comments~