Followers

May 24, 2012

Surah Pilihan Ibu Mengandung

Semua surah dalam Al-Quran ada manfaatnye..Hari ni nak share surah pilihan untuk ibu2 mengandung...kalau ade tambahan..kawan2 bolehla tambah..sharing is caring  ;D

1 bulan = Surah Ar-Rahman (untuk pembentukan janin)

2-3 bulan = Surah Luqman (untuk perkembangan otak)

4-7 bulan = Surah Yusoff (untuk pembentukan sifat)

8-9 bulan = Surah Maryam (untuk memudahkan proses bersalin)

dan bacaan Yaasin pada malam jumaat diteruskan seperti biase :D

10 princes N princess Yg Sweet:

BERT said...

gud sharing sis.. oh macam saya dah 4 bulan surah yusoff sesuai la kan.. hehe

Kakzakie said...

Emme kena amalkan demi utk baby yg dikandung sekarang... kakak dulu pun bila mengandung hanya membaca suroh pilihan walau berulang-ulang sehinggalah kakak melahirkan...

Wiyah said...

mari sama2 kita mal..wiyah tak ikut bulan tp ulang dr surah maryam, yusuuf, luqman, ad-dhuha, yasin..amalkan semampu yg boleh insyaAllah

wahida said...

amalkan selalu yer..

Syazni Shamsir said...

emme...

mmg digalakkan amal surah2 ni...bagus utk kita & jugak bakal anak2 kita nnt...selamat beramal

azizah :) said...

wah nanti kalau jijah preggy boleh la amalkan.. doakan jijah yer sis :)

ainnoraini said...

bagus n3 ni..sesuao ibu2 yg peknen dan bakal peknenkannn...

kakain dulu2 pun masa peknen ada jugak amal beberapa surah..

ainnoraini said...

bagus n3 ni..sesuao ibu2 yg peknen dan bakal peknenkannn...

kakain dulu2 pun masa peknen ada jugak amal beberapa surah..

Zana Adieyza said...

semoga ada peluang utk zana amalkan doa2 ni..

semoga doa2 ni menjadi amalan emme setiap hari yer dear.. take care my dear!

cira said...

salam..

nk share ye sis :)

Post a Comment

tq 4ur comments~