Followers

Jul 27, 2012

Tazkirah Jumaat: 7 Ramadhan 1433H

Salam.

Bulan Ramadhan bulan yg berkat
Bulan rahmat dan bulan utama
Pahala digandakan, doa diterima
Bulan Lailatul Qadar yg istimewa

Isilah bulan ini, banyakkan amalan
Beribadah malam, siang berpuasa
Banyakkanlah sedekah jgn dikira
Moga ia menjadi penebus dosa
Membaca Al-Quran jgn dilupakan
Zikir dan Tasbih elok disertakan
Meriahkan Ramadhan dgn bermacam cara
Agar Ramadhan tidak sia-sia...
#
Hindarkanlah dosa di setiap anggota
Kalau boleh dosa hati jua
Kerna dosa itu merosakkan pahala
Agar kita tidak mensiakan Ramadhan
Isilah Ramadhan dgn sebaiknya
Kerna ia datang setahun sekali
Tahun hadapan belum tentu jumpa
Kerna kita mati bila-bila masa

By: Hijjaz - Ramadhan bulan Berkat

23 princes N princess Yg Sweet:

atty's said...

salam jumaat emme..

Deqla manjew said...

ramadhan penghulu segala bulan.. untung umat islam kan dpt kumpul pahala byk2...

nuyui a.k.a miss YUI said...

salam jumaat sis.. salam ramadhan ke 7..

Siti Nursyuhada said...

Alhamdulilah.. inyallah.. bersyukur dengan nikmat yang diberikan agar terus boleh beribadat padanya amin,...

BERT said...

cemna kak puasa ini thun... ada okkey kaa.. smoga kita trus dpt berpuasa n beribadat padaNya :))

azizah :) said...

Alhamdulilah InsyaAllah jika jijah terbangun tengah malam harus mengucapkan syukur pada Allah ni...

salam jumaat kak :)

Kyra said...

salam jumaat emme yer..

Zarena Heeney said...

TERASA DIRI LALAI

LYAfrina said...

salam 7 ramadhan

mama aryan said...

salam..kdg2 kita tak rasa nak ucapkan apa2 pun,walapon terjaga tengah2 malam..moga lps ni dpt la berdoa sikit2..lalai sungguh akak ini..tq perkongsian ini ya emme

insan biasa said...

salam ramadhan....alhamdulillah kita masih bisa lgi beribadah...maksih atas perkongsian tazkirah jumaat dri emme...smoga ilmu yg di share bermanfaat utk kita semua....semoga ramadhan kli ni lbih bek dri sblumnya

Ena said...

salam emme..

lambat pulak ena singgah sini..

InsyaAllah.. sama2 la kita kan..

Bazilah (^0^) said...

salam kak, dah ptg baru dpt jenguk blog akk. Weekdays bazi tak masak la kak, x larat. Ktorg beli lauk kt bazar jer hehehe. esok pegi baby expo kt mid??

Ann Ishak said...

selamat berhujung minggu emme :)

the malay male said...

sama sama lah kita beramal

MulutPayau said...

Assalamualaikum dear...
Terima kasih atas prkongsian..
Kadang2 sedar dan tersmbung tidur tnpa apa2 ucapan...lepas ni akak akan sntiasa beringat...

adyna said...

syukur ..Allah bagi kite kemudahan kan walaupun tak dpat bangun just doa pun Allah terima :)

-meeSUPERGIRL- said...

mee slalu trjagaa . tp mee tdur balik .. ya Allah . mee baru tahu yg malaikat kejutkan . trima kasih :)

Cinta Misteri said...

Salam 9 Ramadhan Dior..

Mcm mana brpuasa dgn kembar? CiM ada sesuatu utk Emma, jemputlh dtg 'umah'.

Take care :)

rieda_ffya said...

moga keberkatan dan ramadhan bagi seribu makna pada kite..

Cho Zila said...

moga diberikan kekuatan untuk berjaga malam dan menunaikan ibadah kepadaNYA... semoga kita dapat mewarnai ramadan ini dengan melakukan yang terbaik...

wahida said...

cuti ke hari ni dear?

anisalya said...

Ya Allah... semoga dipermudahkan urusan kita juga addanya.

Post a Comment

tq 4ur comments~